reklama

Chcete si vybaviť preukaz na železnice zadarmo ako invalidný dôchodca?

Seniori vlaky zadarmo, aj tí opaličkovaní. Keby nebola Pandémia prejdem vlakom celé Slovensko. Ale tú preukážku som vybavil, síce na tretí krát, ale predsa. A čakám na svoj cestovateľský štart. Kým pomiznú červené zóny.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Ale dnes som prehodnotil svoj rebríček najbizarnejších štátnych a verejných inštitúcii na Slovensku. Dlho viedla Sociálna poisťovňa, za ňou v tesnom závese Úrad práce, rodiny a sociálnych vecí. Ale dnes ju prekonala Železničná spoločnosť a.s.

Vy keď si idete vybavovať Mestskú kartu DP mesta Košice, ako občan ŤZP ju máte zadarmo, pekne Vás odfotia, dáte pár Eur, keď máte už kartu len 50 centov.
Ale keď si idete vybaviť tú kartičku, aby ste mohli brázdiť vláčikom po Slovensku naše koľajnice (máte zadarmo ako klasickí seniori, ktorí obsadzujú naše vlaky zadarmo tiež), čaká Vás proces 19. storočia:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  1.  krok: donesiete kópiu Rozhodnutia o invalidnom dôchodku, nie to nie je ten pravý papier, musíte mať Potvrdenie o ID.

  2.  krok: na Vašu telefonickú žiadosť vám teta zo sociálnej poisťovne pošle na eDesk ten A4 dokument, vytlačíte a idete na stanicu 2x

  3. krok: pani pri okienku skúma papier (ktorý si niekde mohla vyhľadať podľa RČ, že ste v stave), a povie, že to nie jeoriginál, no človek, žeby utekal jej domov poslať ten súbor s elektronickým podpisom, čo pýtajú banky.

  4. krok: verifikuje papier vedúca "klientského" centra.

  5. krok: problém fotka !!!! Máte ? Ja že nie, poďme sa odfotiť !!! Nemájú železnice foťák, polícia má, DPMK má, USS Košice má, oni nie. Ale však treba doniesť fotku ? Ja, že načo, však keď študent chce na ISIC bezplatnú kartičku na preukaz, netlačia mu fotku a dôchodca má predsa občiansky preukaz, verím, že keď donesiem fotku, tak sprievodca vo vlaku nebude pýtať odo mňa občiansky preukaz, lebo mu ho neukážem, mám kartičku ŽS (ksichtom ako vravieval pán Blaško)

  6. krok: Mám fotku, ale zase to potvrdenie, že nemám originál, už mám aj verejný kľúč na USB, nakoniec je papier ok, ale fotka má pozadie :( Ja, že to je fotená z IC vlaku :) Nakoniec to pani ostrihala, pokecali sme si o "pacentoch" na železnici a slávnostne mi odovzdala preukaz, môžem cestovať, huráááá

Ach toľko byrokracie pre jenu kartičku,

Martinko Kočiš

Martinko Kočiš

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Priatelia mi hovoria SUMO, neviem prečo, asi som veľmi veľký. Nemám rád ľudskú pretvárku a alibizmus, a ľudí, ktorí sa zbavujú zodpovednosti za svoje činy. Stačí niekedy uvedomiť si chyby. Ja som ich spravil strašne veľa.Moje celé meno je Martin Kočiš, na internete ale používam už dlhé roky prezývku Sumo. Narodil som sa v mestečku pri Hornáde, v Košiciach, kde aj bývam. Som v znamení škorpión a mám cca. 48rokov. Zoznam autorových rubrík:  Z denníka invalidného dôchodcuSpoločnosťCestovaniePríbehy taxikára HaitaueraŠkolstvoŠportTechnológieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu